Sidooh 78'i verdiğimden beri hiç manga çevirip düzenlememiştim. VeteranSubs sitesi kapandığı için de en son ne zaman manga çevirdiğime bakamadım ancak 2 seneye yakın bir süre geçmiş olsa gerek. Açıkçası çevirince özlediğimi fark ettim ve manga çevirisinin bana animeden daha fazla zevk verdiğini de hatırladım. 

Arada geçen sürede Sidooh vermeye çalıştım ancak bir türlü editör bulamadım. Manga çeviren gruplara dâhil olup yapmayı deneyeyim dedim ama o da olmadı. Sidooh da öyle yetim gibi kaldı. Gerçi pek soran eden de olmadı. Nihayetinde yine kendim düzenleyip kendim sunuyorum. Sakin sakin de devam ederim diye düşünüyorum.

Bu siteden bahsetmem gerekirse de, çevirdiğim şeyleri arşivlemek amacıyla açtım burayı. Tekrar "Cats on Mars" adı ile açmak isterdim ancak salak gibi sildiğim ve ismi de başkaları aldığı için olmadı tabii. Bu sitede 2013 yılında bu işlere girdiğimden beri el attığım her şeyi toplamaya çalışıyorum. Birçok farklı mahlas kullandım, bir sürü farklı işte yer aldım ve almaya devam ediyorum. Çevirdiğim ya da düzenlediğim ne varsa da burada arşivlemeye karar verdim. Birkaç eksik link dışında sanırım hepsini de topladım. O eksik olanlar da çok eski oldukları için linkleri kırılmış, başkalarının arşivinde yoksa maalesef öyle eksik kalacaklar. 

Öyle yani. Siteyi bu amaçla açtım. Bir de ilk yaptığım çevirilere bakıp arada gülmek için. (Bu arada ilk çevirim "Gwi" adlı manhwa.) Neyse, biraz fazla uzun oldu ama bilgilendirme de yapmak istedim. İyi okumalar...

Not: Hata görürseniz iletmekten çekinmeyin.